en vecka full i skratt!

Hej igen solstrålar!

Datorn har varit avstängd typ i en vecka nu, käns otroligt skönt! istället har jag haft fullt upp . Jag har njutit av  sällskapet av mina kära föräldrar här på kreta, var ledig två dagar från barnpassningen, så tog mitt pick å pack och sov i lägenheten som mina föräldrar hade hyrt.
Har inte träffat dem sedan i julas, och för mig är det väääldigt länge...
Vi har varit på utflyckt , tagit det väldigt lungt, tagit promenader.. ätit goda middagar på kvällarna..
Vi har haft det himla bra!

Men.. tiden går fort när man mår bra och har roligt... så denna vecka har bara sprungit förbi.
idag är det söndag och jag sov till tio, hade ingen lust å gå upp alls..
men tillslut gjorde jag ett ryck och städade i mitt rum och plockade lite..satte i gång en tvätt.. tog en dusch.
Gjorde mig en sallad som jag precis har smaskat i mig, greksallad får man aldrig nog av.

Nu måste jag försöka komma in i rutinerna igen.. pluss att jag har tagit ett beslut att börja jobba på Bazaar bar och bistro (haha nu var jag inte säker på att ja stava rätt)
Så idag klockan fyra blir min 3e jobbdag som servitris och barjänta ;)
Nu i maj kommer det bli så att jag kmr jobba väldigt mycket, först barnpassning från morgonen tills eftermiddagen, sedan iväg klockan fyra på jobb igen, då slutar jag runt 11.

Just nu håller jag på att lära mig deras rutiner och deras sätt å jobba, det är väldigt skönt att det inte är så mycket folk som det kommer att bli i juni-juli-augusti-
Alltså kommer jag att jobba dubbelt maj-juni-juli.. islutet av juli går mitt kontrakt hos familjen ut.
Därmed kommer jag att jobba heltid/halvtid på Bazaar till sesongen är slut.. Augusti-sept.
Och just nu ska jag se framåt. Att de kommer bli spännande på det nya jobbet, att sommaren är här och det är varmt och skönt.. träffa massa nya människor, sefram emot att 1 juli kommer carolin och hennes syster hit ..
Sefram emot att 2 augusti åker jag hem till svergie en vecka för att fira min brorsons 3 årsdag..
Att det sedan är en månad kvar på kreta för mig...
Att jag kommer att åka hem med massor av nya erfarenheter..
Det ska jag se fram emot !!

Nu ska jag läsa aftonbladet och expressen, falukuriren och pralin .. och dricka en kopp kaffe!
ciao!!



























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0