kaffe och ensamtid .. guldvärt

Hej, Just nu sitter jag på det bästa kaffestället i byn !
Tog med mig datorn för att få lite ensamtid, utan oväsen och en barn som skriker!
Slutade klockan två och jag gjorde mig klar för att vandra ner hit på en gång.. men så  börjar det regna .
Lack blev jag och bestämde mig för att vänta å se om de slutar regna, efter en stund tittade solen fram!
Då skyndade jag mig ner !

Nu lyser solen, det är åskvärme ute och det kmr säkert börja regna snart igen..
Men det gör ingenting.. för jag har det bra här..
Har druckit kaffe å läst bloggar..

Ikväll är jag fri från jobb för att de kmr nog inte vara så mkt att göra idag så jag behövs.
Det tackar jag väldigt för , behöver ensamtid och behöver sömn!!

Imorgon är det fredag igen, å jag kmr jobba några timmar bara, hoppas på fint väder så jag kan gå ner å lägga mig i en solstol!!  väldigt avkopplande och skönt !!

Längtar tills jag åker hem en vecka 2 Augusti..
Då får jag äntligen träffa kaspian.. känns som en evighet sen jag träffade honom sist !
Flyg och hotell är bokat !! så det är bara att räkna dagarna!!


Annars så mår jag väl helt okej, läser en intressant bok. " Nextopia" när jag har tid.
Mina dagar ser ut så här:
07.30 går jag upp för en PW .. sedan jobbar jag med barnen från nio elr som idag 10, till klockan 15..
Förhoppningsvis kommer de hem i tid så jag hinner vila en stund innan jag börjar jobba nere på bazaar klockan 16, där jobbar jag till 21 ibland 22.00.. längre in på sesongen kommer jag att jobba säkert till 23 -24.00.
Ja det är mycket jobba och lite vila.. sen är jag helt slut när jag kommer hem på kvällarna så då däckar jag.. så rullar dagarna på , de är ganska bra att ha mkt att göra för då går tiden mycket fortare.
Men sen är det ju såklart negativt att jag inte kan åka in å träna fotboll och dans längre, har ingen tid till det!


Nu ska jag nog beställa in en till kaffe åså ska jag läsa en stund innan jag går till huset igen :)
Puss å Kram på er vänner !!
 
underbara du !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0