jobbajobbajobbaaa

Hejsan, söndag idag och helgen har som vanligt gott fort!
Igår började jag dagen med en PW sedan låg jag endel timmar och glassade i det underbara vädret, sedan började jag jobba kl16.00 som jag gör varge dag, efter det skynda sig hem för att titta på Eurovision spännande!
Då blev det sent, halv två blev klockan... bums i sängen!
Fel låt vann , swe eller grece skulle tagit segern tkr jag !

idag har jag tagit en PW (som vanligt före frukost varge dag! )
Sedan skypat med mor å far , sedan knallade jag ner på stranden solade några timmar sedan 16.00 jobb..

Nu har det som sagt blivit söndag redan, jag har jobbat på Bazaar i en vecka!
Känns roligt men det är ett tufft jobb, mycket att tänka på , mycket stress..
ååså alla dessa olika kaffe sorter som speciellt grekerna är urusla på att bestäma vad de ska ha.
Frappè megala eller metreo or whit icecream eller Freddo... Megala eller metreo eller eccpresso , whit cream or not! ............. ja, de är lite knepigt när man får in 4 Frappè och 2 Freddo en med Icecream.. För mig som ny som aldrig någonsin har jobbat på en bar/bistro.. haha Fick ett litet utbrott som jag sedan diskuterade med Bente, lugn sa hon, du har bara jobbat här i en vecka, jag begär inte att du ska kunna allt utantill redan!
Det blir ju bättre med tiden, men jag är lite otålig för jag vill ja vill ja vill kunna,  åså blir jag stressad!

Å med det andra tycker jag det går fint, glömer lite små saker då å då..
Med det andra menar jag. Ta beställningar och ut å in med mat åså.. fast det är inte så bara det heller;)
Ialla fall så var jag lite nerstämd efter två timmar av stress då bara greker satt å skulle ha sina special kaffen (på helgerna kmr grekerna och ska dricka kaffe )..
Men lite senare så kommer det in två norska par och ett brittiskt och ett par från ryssland som åt middag, å det var såå himla trevliga... tillskillnad  från endel greker ..
Så det gick väldigt bra de sista timmarna innan jag skulle gå hem!

Som sagt är det mycket att tänka å man må vara fokuserad.. så jag är helt slut när jag kmr hem..

Sedan en annan nyhet är att jag kommer att försöka hitta en lägenhet till ett bra pris som jag hade tänkt att flytta in i augusti.. för kommer att spendera 2 å en halv månad till här på kreta...
iiiiiii spännande!

Nu ska jag ialla fall göra kväller, sova gott och sedan upp i morgon för barnpassning klockan 9 !

Hade / Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0