helg!

Hej!

Gårdagen bjöd på mycket trevligheter !
Börjar dagen med att åka till svenska skolan med Lotta Tilly Fedra och Louise, det var strålande sol och blå himmel.. såå vi satt ute och solade medans Fedra hade lektion.. Det var lä och solen stekte i ansiktet ! Uuuunderbart alltså. Hade köpt kaffe och en macka som jag satt å njöt av också!
Klockan tre var det dags att åka å lämna av Fedra på ett kalas å sen handla lite mat.
Helt slut var jag när vi kom hem runt fem!
När jag kom hem skypade jag med mina kära föräldrar som ja hoppas kryar på sig riktigt ordentligt den här veckan :) Älskar er!
Efter det hoppade jag in i duschen för jag skulle på fest.. (som senare visade sig vara värsta galan med dresskode å grejer )(men som tur var visade sig det att endel av tjejerna inte viste det heller) , gjorde mig iårdning det blev en ganska simpel outfit.. svarta klackskor och jeans leopardlinne(elinas) och en svart tröja över !
Åkte in till stan, hem till en av tjejerna .Väntade på att hon skulle göra sig klar..
Så drog vi vidare ! Det var ungefär en tjugo minuter i från heraklions flygplatts. Väl där så ser jag att de är ett ganska stort hus , kommer till antren och där står det vakter utanför åså står det uppklädda servitricer som visar vägen! Vi väntade på de andra innan vi gick in.
Så kommer det en mann som ser ut som självaste påven haha..
Han kom fram och tog i handen.. en av tjejerna bugade sig och pussade honom på handen!
Då tänkte jag SHIT va är det här ?

Hur fan ska jag göra då? Haha , han möttes av en väldig respekt av alla som va där...
Jag tog han i hand iaf och halv bugade mig och slog på ett stoort leende !
Viskade sedan till en av tjejerna.. varför pussade du honom på handen ?
Jo för att jag är tror på honom och hans budskap!
oj va seriöst tänkte jag och fråga vem han igentligen var? Då förklarade hon att han var en präst som hade komit för att välsigna evenemanget och att ergotelis ska få ett bra år 2011.

Ialla fall så när vi gick in i salen så var det världens dukning , de skulle tydligen bli tre rätters middag.
En stor sal och en stor scen..  gick och satte oss vid vårat bort. 
Efter ett tag drog allt igång när alla gäster hade komit ( alla som hade något med ergotelis å göra.. Basket lagen, fotbolls lagen. Tränarna ,styrelsen .. ja ALLA )
Det hela började med att prästen välsignade allt.. alla stod upp och han sjöng å hade ett tal  å ja.. alla gjorde kors tecknet.. Efteråt serverades en förrätt och vin, åså var prisutdelningen igång! 
Jag hade en mycket trevlig kväll med mycket skratt :)


Idag är det söndag ! 
Skypade med mamms och papps imorse..  har inte gjort så mkt mer än att jag fasnade jag på youtube .
Britn got tallent........ just nu sitter jag å garvar å Twist and Pulse framträdanden :)
Kolla in dom haha ..
Senare äre väl mat och så solsidan som alla talar om :P
Men de är sjukt bra !!

http://www.youtube.com/watch?v=fweW_jrY-7E

Det blev en länk för det gick inte att blädra in ! Men kolla det är underhållande ! 


 




Försökte lägga upp ett klipp från igår också.. men ja försöker jobba på det ;)
//Lisa

Kommentarer
Postat av: gabby

fan va snygg du är Lisa! :) hoppas du har det super pussåkram

2011-02-15 @ 11:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0