,

Hej. Nu börjar vädret bli varmare även när solen inte skiner, det är skönt !
Har längtat efter detta väder, man blir gladare och possetivare än när det regnar å är kyligt.
Snart kommer mina älskade föräldrar hit åå som jag längtat.. ska bli så skönt att få umgås med dem.
De kommer ge mig mera energi :)
Imorgon är det två dagar kvar i april och det blir maj månad... det går fort alltså.

Har många tankar i huvudet kring vad man ska göra när jag är klar som barnflicka..
kontraktet är till sista juli.. har sökt lägenheter å funderat på vart jag ska söka jobb osv..

Åså saknar jag vännerna där hemma, väldigt ensamt när man bara har det dära vännerna som inte känner mig på djupet.. även om det är en bra erfarenhet att klara sig själv..
Ialla fall så skypade jag med emma här om dagen och det var väldigt skönt att få ventilera lite om hur jag mår å känner för framtiden, skönt å höra lite om vad som händer där hemma också.

Så här äre iallafall att jag blev erbjuden ett taverna jobb här under sesongen (Maj Juni Juli Augusti September )  Om jag tackar ja till heltids jobb så kommer jag börja redan i maj... Fast inte med heltid förens kontraktet gått ut för "barnflickajobbet"
Alltså jag kommer jobba både i familjen och nere vid beachen...å längre fram bara nere vid beachen.
Det låter både spännande och läskigt, för jag har inte jobbat med det yrket förut, man måste kunna ha många bollar i luften å tänka smart..  vore en jäkla utmaning :)

Just nu känner jag mig pepp för att tacka ja till jobbet...  det handlar ju bara om två nästan tre månader till..
(fast det är inte så bara heller. haha. )
Det kommer vara sesong här å mycket turister , varmt och skönt !!
Hemma i sverige är sommaren nästan slut.. å ja.. heregud det är ett läskigt beslut.

Jag är ju 20 år å får bestäma precis hur jag vill göra med mitt liv å med denna möjlighet.
men det är endå läskigt....

ska fundera lite till. /Lisa


"Le och världen ler mot dig"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0