29 sept 2010

Hejj .
jag är helt slut efter dagen som tillbringades till största dels inne i Heraklion, bland alla affärer och turister å allt annat folk.. fick ett par nya greksandaler av pappa som jag är väldigt nöjd över !!
köpte lite mera produkter från bodyshop även min mor som är helt lyrisk över att de är billigare här än hemma i svergie... gick upp för marknadsgatan bland alla kryddor och smyckes butiker .. lite charmigt !!
Letade en turkos ring , men last bilarna strejkar här så de kommer inte in nå nya varor..
Sedan satte vi oss på ett fik och tittade på folket som sprang runt.. och ja slurpade i mig min gooooda Freddouchino !!  Sedan var vi nöjda på stan, mamma shoppade lite också.
sedan visade jag dem till Gazi vi åkte ner mot stranden  åså...
Sen rullade vi hemmåt och gick ner på stranden å käkade på en mycket trevlig resturang!
Det som är så himmla gäst vänligt är att efter man betalt får in ett fat med vindruvor och en slags sprit. Raké som man shottar ! hahaa.. idag kom kyparen med två st raké flaskor och shottade hejvillt me oss såå häärligt!!

nu ligger jag här i sängen å är ganska färdig i fötterna, bör nog lägga mig och sova!!

//L

lite mera bilder från häromdagen. glömde kameran hos mamma så bilder frånidag kommer i morgon :)




















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0