11 september 2010

Hejsan, Idag är det 11 sept.. min far och min brors sambo fyller år idag ett stort grattis till er . <3
Just nu sitter jag med mitt Camomillo te  (det har faktiskt hjälpt mig att sova bättre på nätterna) och har precis duschat -idag är det lördag och dagen började med att gå upp klockan nio för att jag och ulf skulle åka till polis stationen för att fixa nå papper. Men vi kom inte iväg förens tio halv elva där runtomkring..
Varmt som bara den var det och vi brummade iväg på de smala vägarna.
När vi var klara med det så åkte vi till ett hotell som fins här i kvarteret för att kolla priser, för att jag får fint besök av mina kära föräldrar i slutet på denna månaden det ska bli riktigt roligt att träffa dom igen.
Sen kom vi hem var lotta och fedra på språng för att åka till ett hotell som fins längre bort som hade pool och bar , där det var väldigt mysigt och lungt. Så jag bestämde mig för att följa med dem , egentligen hade jag tänkt att gå ner till stranden å lägga mig. Men så när vi väl kom fram vart jag tagen av utsikten därifrån å vilket mysigt ställe. Dit kommer jag nog vilja åka flera gånger :)

Efter jag legat där å glassat och haft det trevligt med lotta så kom ulf å lillan. Sen var det dags för lunch.
Riktig grekisk lunch blev det idag Mums !
Sedan var det stoorhandling som gällde för de andra men jag tog ena bilen och åkte in till en typ galleria som heter Tallos där det finns massa fik och affärer.
Strosade runt där och hade det bra.
Köpte ett par underbara skor som jag bara älskade derekt när jag såg dem.
ett par Peter Murray skor, 110 Euro .. men jag fick köpa dom för 70 Euro för det var visst REA ;D
Efter ett tag bestämde jag mig för att åka hemmåt igen, träningen började ju snart å måste äta innan också.

När jag kom hem ringde mammsen upp på skype och vi pratade lite där , såg Kaspians fina leende där i kameran också kändes UNDERBART! länge sen jag såg den prinnsen..
Sen vare bara att skynda iväg på träning.. 

lagom till kvällen blev det skyfall (då menar jag SKYFALL). Det rann massa vatten på de slingriga vägarna som är i väldigt dåligt skick!!försökte åka försiktigt men i en brant nerförsbacke / kurva så slirar jag rakt fram, mot en typ stenvägg....... 
puh de gick bra, tur att de inte gick fortare då hade jag åkt rakt in i väggen. Inte bra!

Alltså på vägen till träningen var det två bilar som körde mot rött,det var inte så att de gasade iväg fort utan de tyckte att ;äh jag kan väll åka endå.. rätt ut i gatan ?! åså lika efter träningen så var det ett snille som gjorde samma sak. Trafiken här är faktiskt ganska så farlig. Dom kör och gör precis vad de vill sen om de är på sidan av vägen (Vägrenen) eller om de åker rätt ut i en korsning å tutar lite galet så skiter väl grekerna i de andra bilisterna.. haha knasigt alltså.. å inte åker dom efter hastighets skyltarna heller . äh ja har lite bråttom så jag kör 110 kilometer för fort.. 

Denna lördagskväll blir lugn för mig, hade tänkt att gå ner efter träningen till stranden och sätta mig med en go drink. Men vädret säger stanna inne och mys!!
I morgon kommer de några tjejer från laget hit till AgiaPelagia för att hälsa på mig, så vi tänkte bada och ha det allmänt NICE !!  Det ser jag fram emot !





















( ska ta kort när jag har dem på mig också , man ser mycket bättre då
men jag älskar dem <3 )

// L

































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0