Ondskan

18/11-2010

Martina: det är en söt gammal bild jag hittade från en av alla roliga fester vi haft genomåren ;)

Ska väl börja med att säga sorry för den dåliga uppdateringen.

Dom närmaste dagarna har gått upp å ner.
Gått från att vara trött på allt till att försöka ta mig samman.
Och ge mig fan på att jag ska klara det här !

Fotbolls träningarna har gått upp å ner dom också så klart.. svårast är språket.
Försöker värkligen komunicera på grekiska vilket INTE är det lättaste..
sen är det ju deras spel .. allt ska så så jääkla snabbt.. det är skit bra att de håller
uppe tempot på träningarna, men ibland så hänger jag inte med när jag blir stressad ..
och när det samtidigt försöker prata med mig på grekiska. Det blir liksom kortslutning haha.
Äh men det blir nog mycket bättre det dära med tiden... ( men en sak alltid kommer sitta i är att den där jäkla konstgräsplanen vi tränar på ... gör mina vader ,mitt knä å min rygg åt helvete haha)

Här hemma hare de senaste dagarna varit ganska ... hm, härjigt.. man kommer inte riktigt överens.
Det små sakerna blir till stora saker, för lite sömn å ja , då ryker man alltså ihop. ( pratar inte om mig i detta fallet)  Mig har dom äntligen sagt att dom inte skulle klara sig utan å att ja gör det bra!
Sånt beröm behövs värkligen !
För när jag märker att det är jobbigt för dem så gör ja lite extra.. som de inte hinner eller tänkt på!
Saker som dom inte sagt att jag ska göra..
Tex som att hålla huset rent å fint tills det kommer hem varge dag!

Nog om det, annars mår jag bra.. forsätter ta de härliga promenaderna i värmen..  antingen med barnvagnen eller en powerwalk med kiss.fm i lurarna..
Har inte upptäckt grekland i november såhär.. nu börjar allt som grekerna odlar komma fram.
Som det orangea apesinerna som hänger där på träden.. så jäkla härligt alltså !

Ondskan.. det är en riktigt jävla bra bok som jag började läsa för tre dagar sen.
Som jag sedan satt fast klistrad i, så var enda ledig stund läste jag en snutt !!
Idag blev jag klar........... shit. Läs den säger jag bara.
Såg filmen för väldigt länge sen. Så ska ta och ladda hem den och se på den igen.
Annars har det rullat på som vanligt idag, vi blev av med strömen vid tolv..
vi har lekt å lekt, lillan babblar på som aldrig förr ;) så söt hon är när hon säger lisa !
vi har badat å lekt med ankorna i vattnet.. ( värkar som i mitt sällskap är det jätte roligt att bada vilket inte är fallt med mamma å pappa )  haha ..
Strömen kom tillbaka vid femtiden..
Ja sen kan ja berätta att minstingen har fått ett namn, å det blev Tilly!
har aldrig hört namnet .. såvet inte vad jag ritkigt tyckte om namnet haha ..
Men man vänjer sig :) även lilla Tilly börjar få lite mera kött på benen ;)

Imorgon är det Fredag då äre bara att ta nya tag å tänka possetivt..
17 december närmar sig med storm steg!!
och det är träning igen.. (dayoff idag) ...
Nu ska jag göra mig en god kopp med Te och ta det väldigt väldigt lungt här på mitt rum (:

Älskar er mamma,pappa joakim å  kaspian.. Saknaden är stor!
det  var nog allt för mig denna kväll haha..
Vi höres imorgon ! 
Kram //L



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0