juletider

Julgranen uppe..iår blev det en riktigt gran. Men en liten gran, såå söt.. passar utmärkt.
Tidigare har vi haft en stor plast julgran pga allergier..
så nu är den uppe pluss massa julpynt.. stämning..
Idag så tomtade jag på Härden för dagis barnen.. sååå härligt de va alltså..
En kille han frågade varför jag inte kom ner egenom skorstenen?
Å vart är släden.. ?  å vilken liten säck du har ?
Hahah såå sööta alltså.. helgens goda gärning.. :)
Ett barn blev dock så rädd att han kröp under ett bord å stannade  där tills jag hade gått min väg..

Efter det så stannade jag kvar och åt en god lunch.. Utan tomte munderingen såklart.
Då berättade barnen för mig att Tooomteeen hade varit här å att de hade fått en liten choklad tomte ;)
Efter det gick jag ner på stan en sväng för att köpa de sista julklapparna..
25 grader var det... väldigt kallt må jag säga. !!!!!!!!!!!
köpte även en gör mysig tjocktröjja för halva priset.. från carlings skitbra!
Nu ska jag titta på sista delen av däckaren... Mordet på Sandhamn .Spännande alltså.. myser ner mig i soffan brevid mamma och pappa.. Efter en god tacos måltid !!

Imorgon är det 23 december och jag ska åka ut till toftbyn och hälsa på fam jansson..
Har saknat dem otroligt mycket ! puss på er  vi ses imorgon :)

Här kommerbilder från linköping och idag.//L











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0