28 08 2010

vilken förjävlig natt.. hade en mygga i mitt rum å den ville inge ge sig.
har ett å annat myggbett nu,  kliiiaar..

så var helt seg i morse. men jag kom upp runt kvart över tio.
såsade mig upp och åt lite frukost.. efter som att vattnet krånglar så åkte vi in till ulfs jobb och duschade. Tack å lov! sedan bar det iväg mot Heraklion (stan) där var det i fullgång mycke folk..
Skaffade mig ett grekiskt kontant kort så det blir lite billigare att smsa å ringa till svergie.
Sedan vart det en snabb lunch, å lite små titt i skyllt fönstrerna , finns mycket som ja vill testa. men de får bli när jag gör stan själv ! blir inte lika stressad då!
Sedan gick jag till gloss och fixade naglarna, vart väldigt fint naturligt fint.. det gick på ungefär 300 kr
Sedan var vi in på lite affärer som liknade Ikea och Clas olsson..

Sedan brummade vi iväg mot en annan strand en bra bit bort. för att hälsa på lottas kompis.. som är svensk..
å träffade hennes dotter som är 20 år.. ska bli spännande å se om vi funkar bra tsm så kanske de blir en ny vänn som får visa mig runt , å ta mig ut på nå galet.. skulle vara grymt kul :)

Idag när jag satt där bak i bilen å tittade på utsikten som är så vacker kom jag på  att fyfan va ja trivs.. visst längtar man hem till sina goda vänner å familjen . Men jag tror det här kommer bli ett toppen äventyr. . å jag kommer försöka göra mitt bästa för att lära mig grekiska.. å förstås finslipa min engelska. det behövs värkligen..
jag längtar tills jag kommer in i allt och vågar vara social på grekiska hihi!!








Åh justia om någon vet hur man laddar upp en video här så säg till för jag har ingen aning om hur man gör ?

//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0