25 08 2010

fasen då. vart precis klar med allt skrivande å hela sidan försvann! GILLAS INTE !!!

Aja Hej på er igen. :)

Gick upp vi halv tio idag igen,  gjorde lite frukost och sen satte jag mig och ritade med Fedra. Prinsessor å änglar.
Efter en stund skulle Lotta göra lite jobb å ärenden.. å så skulle hon köra Fedra till en kompis där hon kommer sova till i morgon!  Lillan la Lotta innan hon åkte.. Fick i uppdrag att stryka lite lakan och skjortor åsånt.. tog disken i samma svep. Sedan satte jag mig ute på balkogen där det nu hade blivit skugga.. mycket skönt!
Sedan var klockan redan två. Då var det dags för louise att vakna till liv.. gick in och tog upp henne och vi gossade en långstund innan det var dags för henne att äta lite mat.
För första gången åt hon med gaffeln tre gånger. Annars äter sötnosen bara med händerna.
Braavo utbrast jag och klappade händera. Hon sken upp som en sol med sitt leende och gjorde det om igen.. å väntade reaktion från mig . braaavoo sa jag igen och apploderade. Så härligt att se när dom små liven utvecklas..

Efter en timme typ kom Lotta hem igen och jag blev därmed ledig.. :)
Så jag tänkte nej idag ska jag gå ner till stranden och sätta mig och bara vara.
Å så blev det. Packade ner handuk , vatten , pengar ,telefon och boken.. i min nya snygga strandväska som jag fått av Elina . Kände mig väldigt djurisk"  i min leopardmönstrade bikini och min zebra mönstriga strandväska.. hihi Me like !  Så vandrade jag iväg mot stranden!
Utsikten är inte å leka med ..så himmla vackert..  man bara njuter hela vägen ner till stranden!

Väl nere på stranden var de massor med folk som låg å pressade, gick en bit in på stranden där jag tog mig en solstol som faktiskt komundan med att betala för (de brukar då kosta).
Bresade ut mig där och drog fram boken.. och njöt av livet!
lite senare tog jag mig ett dopp .. om jag ska vara ärlig så var det fan lite små kyligt ivattnet, men det var skönt att svalka sig i det grönblåa vattnet :)
Satte mig på stolen igen och tittade mig omkring på folk som gick förbi å folk som låg å pressade. Så himmla kul att ligga å titta på folk. å höra deras tjatter det var nån italienare på ena sidan åså en fransk familj på andra. haha å rätt som de är så vinglar det förbi en dyngrak grek hahaha !! 

Sen bestämde jag mig för att vandra hemmåt igen. Gick först in på ett supermarket som fanns på stranden köpte mig en såndär kall kaffe , fasen så god den var !
åter igen njöt jag av utsikten på vägen upp. alla bergen å de vackra husen. Tog lite kort som jag ska ladda upp.

När jag kom hem så möts jag av en överlycklig louise som vinkar å vinkar. :) Gofis !
Tog mig en snabbdusch för att fräscha till mig lite .. till min förvåning ser jag att jag fått bikinibränna på bröstet.. haha jäklar vad solen tog. låg inte så länge å solade ju  Haha .
Just nu sitter jag på sängen å skriver några rader som ja hoppas ni tycker är roligt att läsa..
lyssnar lite på gammla goding låtar..

Ikväll ska lotta och ulf iväg.. så jag blir hemma med louise , fast dom kommer lägga henne innan dom drar.. så jag kommer nog att roa mig med en film som jag fått rekomenderad av en snäll typ:)
Sen får vi se vad som händer. om jag läser några rader ur boken ..

Gud vad dagarna går fort här. Det är helt galet! :)
Här får ni se lite bilder :)












// L


Kommentarer
Postat av: storLisa

Så fint, låter underbart! kram

2010-08-25 @ 22:08:54
Postat av: mamma

gösses såfint du bor hoppas att du trivs också.Jag har rast nu längtar lite efter dig.

2010-08-26 @ 10:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0