23 08 2010

19:36 är klockan, jag sitter här vi å är helt slut.
Idag har vi gjort stan ( Hiraklion ).. där är det fullrulle , trafiken som sagt är helt jävla galen rent ut sagt.
Det liksom tränger sig fram även om det är livsfarligt.. rätt ut i korsningar å så slänger sig dom på tutarn.
tutar man här så är det mera en varning att här kommer jaaaag !! haha.

Från början, gick upp 09.30  gjorde i årdning lite frukost, idag så åt jag en speciel yogurt åså en söt honung till det det är så himmla gott.. två mackor och en kopp kaffe satt ja vi bordet och gnuggade mig i ögonen, justia det är ju ingen dröm att jag är här på kreta..
Sedan klädde jag på mig lite och så bar det iväg mot stan.
vilken underbar utsikt det är på dom slingriga vägarna .. ut över havet. Å det höga bergen !

Väl inne i stan så märks det att de är ett snabbare tempo inne där..  så roligt att titta sig omkring på allt folk, åså på turisterna som springer runt med sina kameror.. Det är värkligen en frän kontrast inne i bland små gränderna. På ena stället är det världens carport där det står en flådig bil och fina lägenheter. Där allt är ganska modernt. Bara på andra sidan är lägenheterna genom risiga och endel obebodda där det bara ligger massa skräp å fasaden är helt sönder..

Fanns mycket affärer å det var rea överallt. Så det blir nog att åka in igen nån dag och shoppa !
Idag blev det en rundtur och investerat bara det som jag akut behövde.
Gick in på en bikini affär där dom hade så himmla mycket underkläder och bikinis för bra priser. Shit alltså.
Hann inte titta så nog men köpte mig en bikini !
Sen hittade vi the body shop där jag i svergie köper väldigt mycket produkter. Så det var perfekt att det fanns även här... köpte mig en Kropps skrubb och en fotfil :) !
Efter en stund så stannade jag lotta och barnen till vid en jätte fin resturang som ägdes av en god vänn till lotta.
myyycket trevligt å god mat.
Där satt vi bra länge å pustade ut , det var galet varmt !

Efter många timmar på stan så åkte vi hemmåt igen, helt slut satte jag mig ute på balkongen med utsikt ner över havet å bergen..  Tog mig i kragen å började läsa en av böckerna jag har med mig. Den började riktigt bra så ska ta mig upp lite tidigare i morgon för att sola och läsa lite, boken är skriven av Carolina Gynning och den heter Ego Woman ..  där satt jag i två timmar å bara läste , söta lilla hunden som ni såg kort på gjorde mig sällskap :)

Jahapp då har jag varit här en dag till... allt är helt ovant fortfarande, många gånger tänker jag att jag längtar hem.. men det är väl segt ibörjan när jag inte har kommit in i allting än jag hoppas det går fort så jag kan vara lite mera soceal å träffa folk ! 






 


// L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0