22 08 2010

Hej!

Igår var det en förväntans full och pirrig dag..
Det var dags att åka till grekland, helt själv..
dagen började med att kliva upp vid sju å äta den sista frukosten med mamma och pappa. det smakade gött!
sedan bar det iväg till arlanda med bilen... somnade ganskap å en gång å sov hela resan.

Sedan fikade vi lite innan det var dags för mig att ge mig iväg mot nya äventyr.
när jag äntligen satt där å väntsalen å det att de var snart dax att kliva på flyget kom tårarna..
sorgligt att åka iväg från familj och vänner...

Stor lättnad .. jag är nere på marken igen.. lite flygrädd nämligen.
När jag går av flyget möts jag av värmen. väldigt skönt!

Sedan kom Ulf och Lotta å plockade upp mig på flygplatsen.. så bar det iväg till Agia Pelagia som det heter där de bor.. Satt där i baksätet och tittade på landskapet. mycket vackert.. de slingriga vägarna och det höga bergen.
Fiske båtarna i vattnet.. Shit alltså.. det är på riktigt. här ska ja tillbringa nästan ett år. Känns både läskigt å samtidigt väldigt skönt ..
När vi kom fram till huset  var det mörkt.. var helt slut.. bar in väskorna sen gick jag och la mig..

Idag vaknade jag av att solen sken in rummet.. det var varmt som tusan.
klockan var runt halv 11, åt lite frukost åså..
lillan sov och fedra satt bredvid mig å målade.  mysigt.

Sedan vid lunch gick vi ner till stranden och skulle äta lite.
Hur mycket folk som helst..  vågorna slog mot stranden fiskebåtarna låg en bit ut ..
Härlig värme alla låg och solade och hade det bra.
Efter maten tog jag och pamina oss ett dopp.. vaaaaaaaarmt å skönt :)

Just nu sitter jag i köket har precis duschat av mig allt salt.. snart ska vi iväg på middag till lotta och ulfs vänner..

skriver mera i morgon. Här kommer bilder från balkongen och från stranden .











// L

Kommentarer
Postat av: storLisa

Hej, vad underbart det låter :) Njut nu! Vi saknar dig! Ida och de andra hälsar så gott /kramar L

2010-08-22 @ 20:19:26
Postat av: Elina

Va bra att du har det bra. Saknar dig såå. Jag gjorde det vi pratade om i fredagskväll, gick inte så jätte bra men nu är det gjort. Sola och bada åt mig också, så kommer jag och hälsar på dig snart förhoppningsvis. Föresten hur blev det med rum där nere då? delar du med någon eller är du helt själv?

2010-08-23 @ 01:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0